PAPPER, SAX OCH LIM. HÄR VISAR JAG UPP VAD JAG HAR SKAPAT. FRAMÖVER KOMMER JAG ATT SÄLJA
EN DEL ALSTER. VÄLKOMMEN!

torsdag 24 november 2011

Ge bort en blomma!



Bild: Mer Pyssel


Jag tycker det är jättekul att komma på nya pysseltips, även fast de inte händer så ofta. ;) Förra året gjorde jag en del sådana här små glasburkar med blom/växtskott med färgglada snören. De gav jag bort, både fint och så kan de växa hemma hos någon annan.

Det som behövs är:  

  • Glasburk i valfri storlek, det går bra att använda ett fint glas eller liknande.
  • Ett skott från valfri växt eller blomma.
  • Vatten till växten.
  • Färgglatt snöre.

Jag slog in blomman i silkespapper och snörade fint band runt så blev det roligare att ge bort blomman. :)

Violá!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kan även kontakta mig via mail: pysselbyme@gmail.com. Välkommen tillbaka! : )